Moodle 2.8 gradebook (cijfers)

Gisteren weer middag doorgebracht bij Avetica B.V. Deze keer stonden de veranderingen van Moodle 2.8 centraal. De workshop werd gegeven door Peter Jonker, en leuke is dan toch dat het Peter diegene is die mij destijds enthousiast heeft gemaakt voor Moodle. Peter wederom bedankt voor je inspiratie en kennis gisteren.

Natuurlijk had ik al veel gelezen over de veranderingen in Moodle 2.8. En er is al het menige over geschreven en over verteld. In deze post wil ik 1 opvallende, en dé verandering waar ik weet dat veel Moodle gebruikers blij mee zullen zijn onder de aandacht brengen. Namelijk cijfers of ook wel bekend als gradebook.

Moodle 2.8 gradebook / Cijfers

In eerdere Moodle versies is voor diegene die er mee werkte een doorn in het oog.
Onoverzichtelijk en onhandig, en ja… dit kon echt gekenmerkt worden als een gebruiksonvriendelijk. Maar Moodle hoofdkantoor zou Moodle Hoofdkantoor niet zijn als ze hier al langere tijd meebezig waren. En het resultaat – en ja het kan nog wel iets beter – mag er zeker zijn.

Kort even de belangrijkste wijzigingen:

  1. Je hoeft je géén ongeluk meer te zoeken bij wie nu het cijfer hoort óf bij welk onderdeel het cijfer hoort, als je door een lijst met cursisten scrolt of onderdelen.
  2. Pas rechtstreeks vanuit het cijfers / gradebook de cijfers aan van meerdere cursisten tegelijk per onderdeel óf meerdere onderdelen per cursist.
  3. Geen gedoe meer met handmatig offline cijfers invoeren, maar in 1x copy/paste vanuit een exceloverzicht.

Bekijk de onderstaande video van Mary Cooch om een compleet beeld te krijgen van alle veranderingen van cijfers / gradebook:

Inhoud niet beschikbaar.
Accepteer cookiesdoor op Accepteren in de banner te klikken

Wil je meer weten en/of lezen over de veranderingen over het cijfers/gradebook in Moodle 2.8? Lees dan zeker even: https://docs.moodle.org/28/en/Gradebook.

Er zijn natuurlijk nog veel meer interessante wijzigingen in Moodle 2.8. Lees hier meer over op:

 

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

 

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten