Werkwijze Moodle Functioneel Beheer

Als klant wil je weten wat je kan verwachten. Daarom is het goed om meer te weten over onze werkwijze als Moodle Functioneel Beheerders.

Een directe en persoonlijke werkwijze

Een veel gehoorde “klacht” is dat informatie over Moodle in het Engels is en té technisch.

Daarom vindt LT&C het belangrijk om informatie niet alleen te vertalen, maar om te zetten naar “mensentaal”. Op deze manier krijgen organisaties een beter beeld van de veelzijdigheid en mogelijkheden van Moodle.

Hetgeen dat het persoonlijk maakt, is dat we samen met jouw kijken wat hiervoor nodig is. De standaard werkwijze is om informatie zowel tekstueel als visueel te ondersteunen.

SCRUM Projectmethode voor het plannen

Als je bekend bent met de SCRUM projectmethode, dan weet je dat deze helpt bij het structureren en plannen van opdrachten en taken.

Bij LT&C start een nieuwe project altijd met een project planning. Grotere projecten worden opgedeeld in verschillende onderdelen en fases.

Deze manier van werken zorgt ervoor dat een organisatie snel een resultaat ziet, en direct aan de slag kan.

De wereld om ons heen is voortdurend in beweging.
Goed functioneel beheer zorgt ervoor dat je als organisatie kunt blijven innoveren.

Het LT&C klantportaal

Een groot deel van de dienstverlening van LT&C is het geven van support -en ondersteuning in het werken met Moodle. Om dit goed te laten verlopen is het LT&C klantportaal opgezet, waar op de eerste plaats ging om een centrale plek waar je vragen kan terugvinden.

Al snel was de conclusie dat het eerst gekozen portaal te weinig bood om onze visie “Samen Online Leren” te ondersteunen.

Hierdoor besloten we over te gaan naar een ander serviceportaal, waar meer functies en mogelijkheden in zitten. Dit serviceportaal is nu ons hart en dé informatiebron voor organisaties geworden.

Onze werkwijze is nu dat elke nieuwe klant direct toegang krijgt tot het klantportaal. Dit geeft je direct toegang tot algemene informatie over Moodle, dat samen met andere klanten wordt opgebouwd. Iedereen draagt hier indirect een steentje aan bij, door de vragen die worden gesteld.

Ten tweede wordt er een organisatiemap aangemaakt. De map is alleen voor jouw organisatie. In het vind je informatie over jouw leeromgeving. Dit kan gaan om instructies en processen. Maar ook documentatie over wijzigingen (changes) die door ons worden gemaakt in jouw omgeving.

Als laatste kan elke medewerker van jouw organisatie toegang krijgen tot het portaal en de organisatie informatie. Het enige wat je hiervoor hoeft te doen is ons een mailtje te sturen en we activeren het portaal!

Vanaf september 2020 is het ook mogelijk om alleen toegang te krijgen tot het ‘algemene’ gedeelte van het klantportaal. Voor het gebruik hiervan, vraag Lesterhuis Training & Consultancy een jaarlijkse vergoeding van € 25,- excl. btw. Klik hier om je toegang aan te vragen. Mis je informatie? Geen probleem je kan deze dan aanvragen door een suggestie te doen op het Forum in het klantportaal

Weet waar je aan toe bent!

Bij LT&C vinden wij het belangrijk dat iedereen weet wat ze van elkaar kunnen verwachten.

Daarom is er samen met klanten gewerkt aan een Service Level Agreement . Hierin kun je informatie vinden over hoe je ons kan bereiken in geval van spoed, en reactie tijden.

Samenwerken met andere specialisten

Vanuit de LT&C visie “Samen Online Leren” wordt er samengewerkt met andere specialisten binnen het Moodle vakgebied.

werkwijze_samenwerken

In deze samenwerking is LT&C de projectmanager, die als een spin-in-het-Moodle-web beweegt, zodat organisaties met 1 contactpersoon te maken hebben.

Het netwerk van specialisten zorgt ervoor dat LT&C een frisse en veelzijdige blik kan in brengen in de werkwijze in haar eigen -en andere organisaties.

De LT&C plugin support werkwijze

Moodle is een Open Source Software pakket, en LT&C vind het belangrijk om dit project op alle mogelijke manieren te ondersteunen.

Dit doen wij onder andere door plugins die vanuit LT&C ontwikkelt zijn, openbaar beschikbaar te maken voor de Moodle Community.

Om te zorgen dat deze plugins nog jaren beschikbaar zijn, introduceert LT&C in 2020 het “LT&C Plugin Support” programma.

Het “LT&C Plugin Support” programma vraagt elke klant bij een Moodle upgrade om een kleine bijdrage te doen voor de plugins die ze gebruiken. Uiteraard gaat dit alleen om de plugins die LT&C zelf heeft ontwikkeld.

Met behulp van deze bijdrage ondersteun je als klant indirect het Moodle project, doordat LT&C:

  • De plugin bij elke nieuwe Moodle upgrade versie wordt getest en beschikbaar komt, zodat deze vrij van bugs -en veiligheidsproblemen blijft.
  • De documentatie in het klantportaal up-to-date blijft.