Niet alleen in Europa, maar ook in de Verenigde Staten zien we dat bij het ontwikkelen van leercontent de toegankelijkheid en inclusie steeds belangrijker worden. Het is dan ook niet raar dat we steeds vaker op zoek gaan naar informatie over hoe andere dat nu doen.
Begin september zag ik op mijn twitter een bericht van Moodle HQ voorbijkomen dat er weer een nieuwe podcast was. Dit keer ging Lucy Sherword van Moodle HQ het gesprek aan met Kayla Yucha, Kate Huttenlocher en Dan Arnold van Oakland University.
Deze drie personen werken niet alleen samen op het E-Learning en Instructional Support Office van Oakland University, waar ze Moodle LMS gebruiken als hun LMS. Maar hebben ook samen nog een podcast kanaal genaamd Inclusive & Online.
In de Moodle Podcast praat Lucy met hen over het kanaal, maar ook over hun ervaringen met Moodle LMS en de tools die zij gebruiken. Zo kwam ook ter sprake dat Oakland University erg blij is met de Brickfield Toegankelijkheidstoolkit dat volledig geïntegreerd is in Moodle LMS.
Deze toolkit is gemaakt door Moodle Integratie Partner Brickfield, en biedt niet alleen de mogelijkheid om je content te evalueren, maar geeft zelfs de oplossingsrichtingen aan. Het is een mooie tool als toegankelijkheid een speerpunt is binnen je organisatie.
Wat mij verder opviel in de podcast is dat ze van mening zijn dat Moodle LMS aandacht heeft voor dit onderwerp, en de mogelijkheid biedt om onderwijzers, binnen hun eigen organisatiecontext, toegankelijke cursussen kunnen maken.
Wil jij weten hoe ze toegankelijkheid en inclusie een plek geven binnen de Oakland Universiteit? Dan wil je deze podcast én de podcasts op hun eigen Inclusive & Online zeker beluisteren!